Frivillighetsprisen får drahjelp fra reklamestudenter

Frivillighetsprisen får drahjelp fra reklamestudenter

Frivillighet Norge har de siste tre ukene samarbeidet med Norges Kreative Høyskole om å videreutvikle Frivillighetsprisen, under prosjektnavnet "Den store saken". Studenter på Reklame og merkekommunikasjon fikk i oppgave å synliggjøre verdien av frivillighet, samt å lage konkrete tiltak for å øke kjennskap til Frivillighetsprisen.

Publisert   | Sist oppdatert 

 

Studentene som frivillige

Som en del av oppgaven har NKH-studentene selv vært frivillige. En gruppe på fem studenter besøkte Kirkens Bymisjons utlånssentral for sportsutstyr "Skattkammeret" ved Bislett Stadion hvor de blant annet har laget møbler av gamle ski og snowboard. Skattkammerets prosjektleder Mariann Markseth Omholt var svært fornøyd med studentenes innsats.

- Bidraget fra studentene på NKH har skapt stor verdi for Skattkammeret, spesielt de nye ideene til hvordan vi kan organisere utstyret og bruke romplassen bedre. I tillegg har de malt og laget illustrasjoner på veggene, og snekret en benk av gamle ski som barna kan sitte på mens de prøver ski og alpinstøvler, sa Markseth Omholt.

- Studentene har ved bruk av sin egen kompetanse, energi og kreativitet skapt verdier og løsninger for Skattkammeret som vil komme mange barn, unge og frivillige til nytte og glede i fremtiden, avslutter Markseth Omholt.

Her beskriver en av studentene selv sin erfaring som frivillig.

Veien videre

Studentene presenterte sine forslag for Frivillighet Norge tirsdag 8. april. De hadde mange spennende ideer til hvordan Frivillighetsprisen kan nå ut til et bredere publikum, blant annet gjennom sosiale medier. Den 10. april kunngjorde Frivillighet Norge vinnergruppa med navn Hønsehuset, bestående av Helene Nissen, Heidi Solberg, Tonje Taraldsvik og Sandra Eriksen. Frivillighet Norge vil nå gå videre med Hønsehusets ideer for markedsføring av Frivillighetsprisen 2014.

Foto: Michael Solbakken