Vis frem organisasjonen deres på Norway Cup 2018
På vegne av våre medlemer har vi forhandlet frem en avtale med Norway Cup hvor vi sammen får mulighet til å vise frem frivillig sektor og formidle våre budskap til barn og unge på Ekebergsletta i Oslo i uke 31.
Frivillighet Norge har som mål å skape større rom for frivilligheten og Frivillig.no jobber for økt rekruttering av nye frivillige. På vegne av våre medlemer har vi forhandlet frem en avtale med Norway Cup hvor vi sammen får mulighet til å vise frem frivillig sektor og formidle våre budskap til barn og unge på Ekebergsletta i Oslo i uke 31.
LNU og Fritidserklæringen er med og sammen dekker vi kostnadene for å leie 3 telt i Norway Cup Global Goals arena.
Nå inviterer vi frivillige organisasjoner til å bli med å fylle teltene, vise frem sine kampanjer og lage morsomme aktiviteter som engasjerer og inspirerer unge til å bli bedre kjent med frivilligheten.
Vi samler frivilligheten i et område tilknyttet FN`bærekraftsmål og i år setter Norway cup søkelyset på inkludering, likestilling og miljø.
Ønsker din organisasjon å høre mer om dette?
Ta kontakt og så vil vi planlegge og fordele tid på stand ut i fra deres forslag om aktiviteter og kampanjer dere vil fremme. Frist: 9 mai. Ved interesse kontakt: vanja@frivillighetnorge.no.
Norway Cup Global Goals arena 2018
- Et eget område på Ekebergsletta dedikert til aktiviteter som skal formidle gode og sunne verdier til barn og unge under Norway Cup i uke 31
- Frivillige organisasjoner blir invitert til å være tilstede under Norway Cup med holdningsskapende arbeid rettet mot målgruppen 8-19 år
- Området skal synliggjøre FNs bærekraftmål, og vi oppfordrer organisasjonene som er tilstede, til å knytte sine aktiviteter og budskap opp mot de aktuelle bærekraftmålene og synliggjøre disse
- Tematikken vi ønsker å sette fokus på i 2018 er: inkludering, likestilling og miljø
- Området er åpent fra og med søndag 29.juli, til og med lørdag 4.august
- Aktivitetene skal organiseres fra kl 10:00-18:00 hver dag og skal engasjere, inspirere, motivere, aktivere og bevisstgjøre de unge
- Hver organisasjon deltar minimum 3 dager med sin aktivitet/ tilstedeværelse
- LNU, Fritidserklæringen og Frivillig.no betaler en «Attendance fee» på 10.000,-. for hvert sitt telt. Dette dekker leie av telt-plass (ca 5x5 meter) + bespisning og t-skjorter til de frivillige på standen
Vi ønsker at organisasjoner som deltar bidrar til å synliggjøre frivillighet i sosiale medier under Norway Cup.
Foto: frivillig.no